Weense Staatsopera

Weense Staatsopera



We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Die Weense Staatsopera dateer uit 20 Desember 1857, toe keiser Franz Josef sy voorneme bekend gemaak het om die openbare geboue van Wene uit te brei.

Die konstruksie van die Weense Staatsoperahuis vorm deel van hierdie omstrede skema en die ontwerp daarvan word toegeken aan argitekte August Sicard von Sicardsburg en Eduard van der Nüll, wat nie een van hulle geleef het om die voltooiing daarvan op 25 Mei 1869 te voltooi nie. Hulle het die Staatsoperahuis ontwerp in 'n Renaissance -styl wat vandag nog steeds prominent is, ondanks die vernietiging van die gebou op 12 Maart 1945 in die Tweede Wêreldoorlog deur Amerikaanse bomaanvalle.

Die Staatsoperahuis is na die oorlog herbou, insluitend die herstel van die oorspronklike fasade, en die eerste uitvoering van Fidelio deur Beethoven is daar gehou op 5 November 1955. Vandag huisves die Staatsopera die wêreldberoemde Weense Filharmonie.

Rondleidings deur die gebou is beskikbaar en sluit die ingangsportaal, die hooftrap, die marmerkamer, Schwind -voorportaal en die Gustav Mahler -kamer in, sowel as 'n toer deur die ouditorium, maar slegs op spesifieke tye - u kan meer te wete kom deur te skakel vooruit.

Die nabygeleë Weense Staatsopera -museum vertoon 'n reeks uitstallings wat verband hou met die gebou en sy geskiedenis sedert 1955. 'n Ander manier om deur die Weense Staatsopera te toer, is natuurlik om 'n kaartjie vir 'n opvoering te koop, maar doen dit vooraf baie populêr.


Tradisie

Daar is miskien geen ander musikale ensemble wat meer konsekwent en nou verband hou met die geskiedenis en tradisie van Europese klassieke musiek as die Weense Filharmonie nie. In die loop van sy geskiedenis was die musikante van hierdie mees prominente orkes in die musiekstad 'n integrale deel van 'n musikale tydperk wat vanweë 'n oorvloed aan unieke begaafde komponiste en tolke beslis as uniek beskou moet word.

Die noue verbintenis van die orkes met hierdie ryk musiekgeskiedenis word die beste geïllustreer deur die uitsprake van tallose vooraanstaande musikale persoonlikhede uit die verlede. Richard Wagner beskryf die orkes as een van die mees uitstaande in die wêreld. Anton Bruckner noem dit "die hoogste musikale vereniging" Johannes Brahms het homself as 'n vriend en bewonderaar beskou Gustav Mahler beweer dat hy saam met die orkes saamgevoeg sou word deur die band van musikale kuns. Richard Strauss het hierdie gevoelens saamgevat deur te sê: "Alle lof van die Weense Filharmoniek openbaar hom as understatement."


Weense Staatsopera - Geskiedenis

Wiener Staatsoper (Weense Staatsopera): Die eerste operahuis, die Vienna Court Opera, is gebou as die eerste monumentale gebou van artistieke belang op die Ringstra & szlige van 1861-1869 deur A. Sicard von Sicardsburg en E. van der N & uumlll (versiering) in neo-romantiese styl. Die argitekte is hewig gekritiseer, mense het gepraat van 'n "gesinkte boks", wat veroorsaak het dat van der N & uumlll selfmoord gepleeg het, terwyl Sicardsburg twee maande later aan 'n hartaanval gesterf het. Die voorgangers van die Staatsopera was die Theater am K & aumlrntnertor (ongeveer op die terrein van die huidige Hotel Sacher) en die Hofburgtheater (Imperial Palace Theatre) op Michaelerplatz. Die Staatsopera open op 25 Mei 1869 met Don Giovanni deur W.A. Mozart.

Tydens die Tweede Wêreldoorlog (op 12 Maart 1945) is die verhoog deur bomme vernietig en die gebou deur 'n vuur verwoes. Die voorportaal, met fresco's van M. v. Schwind, die belangrikste trappe, die voorportaal en die teekamer is gespaar. Byna die hele ontwerp en eiendomme, die toerusting vir meer as 120 operas met ongeveer 150 000 kostuums is vernietig. Die Staatsopera het op 6 Oktober 1945 sy tydelike verhoë in die Theater an der Wien en by die Volksoper geopen.

Die heropbou van die Staatsopera is vanaf 1948-1955 uitgevoer deur E. Boltenstern (ouditorium, trappe, kleedkamers, bo-sitkamers), C. Kosak (Gobelin Hall), O. Prossinger en F. Cewela (sypaadjies en Marble Hall) , RH Eisenmenger (Veiligheidsgordyn) en H. Leinfellner (marmerinlegsels in die kroegkamer). Die Staatsopera bied slaapplek vir 2 209 mense (voorheen 2 324), met 1 642 sitplekke en staanplek vir 567. Die verhoog is een van die grootste in Europa.

Die heropening van die Staatsopera het op 5 November 1955 plaasgevind met Beethoven se Fidelio onder Karl B & oumlhm. Die lede van die Wiener Philharmoniker (Weense Filharmoniese Orkes) word gekies uit die orkes van die Weense Staatsopera. Die Weense Staatsopera, een van die mees roemryke operahuise ter wêreld, kyk terug op 'n lang tradisie, die artistieke hoogtepunte uit die laat 19de en vroeë 20ste eeu hou nou verband met sy geskiedenis en sy direkteure (veral Gustav Mahler, H. Gregor, F. Schalk en R. Strauss).

Groot dirigente van die Staatsopera, waarvan sommige ook as regisseurs gewerk het, was Gustav Mahler, Felix Weingartner, F. Schalk, R. Strauss, C. Krauss, Karl B & oumlhm, Herbert von Karajan, Lorin Maazel, Claudio Abbado, Hans Richter, Bruno Walter, Wilhelm Furtw & aumlngler, Riccardo Muti en ander. Veral die era van G. Mahler was die begin van 'n uitstekende ontwikkeling: G. Mahler het nuwe sterre aangeneem (soos A. Bahr-Mildenburg, S. Kurz en L. Slezak) en, in die persoon van A. Roller, het 'n verhoogontwerper gewerf wat die weelderige historiese toneelontwerp verander het in 'n yl verhoogverskyning wat ooreenstem met Jugendstil (art nouveau) en moderne styl. G. Mahler het ook die gewoonte bekendgestel om tydens die optredes geen beligting in die ouditorium te hê nie, wat die gehoor nie waardeer nie. G. Mahlers vasberade hervormingsbeleid is voortgesit deur sy opvolgers (veral deur F. Schalk en R. Strauss).

Totdat die regie deur Herbert von Karajan oorgeneem is, is die hoë standaard van die operaproduksies gewaarborg deur 'n permanente ensemble te behou (veral bekend as Karl B & oumlhms "Vienna Mozart Ensemble"), wat egter gedurende die 1960's verminder is. is ten gunste van die internasionaal algemene gebruik om gassterre te betrek. Alhoewel die Staatsopera -ensemble nog steeds uitstekende sangers het, is die werk op die basis van die ensemble alleen nie meer moontlik nie.

Weense Staatsopera Koor

Die Weense Staatsopera-koor bestaan ​​uit twee en negentig sterk betrokke professionele sangers en vorm een ​​van die belangrikste hoekstene van die Jaarliks, sedert 1923 neem die koor ook deel aan die Salzburg-fees. Daarom voer die Concert Association (CA) byna elke aand van die jaar tot vyf-en-vyftig verskillende operas op. Verder is daar talle CD-opnames en konserte op die program.


Weense Staatsopera, geskiedenis, skedule en kaartjies

Vandag word die Weense Staatsopera veral beskou as een van die belangrikste operahuise ter wêreld, dit is die huis met die grootste repertoire. Dit is sedert 1 September 2010 onder leiding van Dominique Meyer, saam met die musikale direkteur Franz Welser-Mest.

Weense staatsopera kaartjies

Viennaconcerts.com bied u kaartjies vir die Weense Staatsopera maande vooruit. In vergelyking met ander konserte en optredes van Mozart en Strauss, is die vraag na operakaartjies uiters groot. Ten spyte hiervan kan kliënte van Viennaconcerts.com altyd die kaartjies hê wat hulle wil hê en die beste diens kry.

Die program by die Weense Staatsopera bevat premières, nuwe verhoogstukke en produksies, maar ook 'n paar van die gewildste operaoptredes soos Aida, Tosca, La Traviata, The Magic Flute, Ballet Nutcracker, the Marriage of Figaro, der Rosenklavalier en vele meer .

Foto's en indrukke

Vrae en antwoorde

Wat is die beste operahuis in Wene?
Weense Staatsopera word beskou as een van die beste operahuise ter wêreld. Vienna Volksoper en Theatre an der Wien is ander kleiner operahuise in Wene.

Hoeveel operas is daar in Wene?
Wene het drie operahuise. Die Staatsopera en Volksoper bied daagliks optredes aan, behalwe in Julie en Augustus.

Wat moet ek dra by die Weense Opera?
Formele drag word sterk aanbeveel. Dit is egter nie verpligtend nie. Ons beveel Business Attire aan

Kan u die Wene -operahuis besoek?
Ja, die Weense Staatsopera bied gedurende die dag toere aan. Daar is geen kaartjies vooraf vir die toer nie. Die beginure is direk by die operahuis beskikbaar

Weense Staatsopera Geskiedenis

Die Weense operahuis is ongetwyfeld een van die voorste operahuise ter wêreld en het baie deurgemaak gedurende sy lewe. Baie van die groot opera -sterre het beslis hier gespeel. Die geskiedenis het 'n tragiese begin, aangesien die bou van 'n monumentale gebou van die 'Ringstrae' ''n ramp vir sy twee argitekte geword het.

As gevolg van 'n diep fondament, lyk die gebou soos 'n 'gesinkte krat'. Sulke kritiek het Eduard van der Nll uiteindelik laat selfmoord pleeg en twee maande nadat August Siccardsburge aan 'n hartaanval gesterf het. Ongelukkig het hulle nie die groot opening met 'Don Giovanni' in 1869 gesien nie. Die indrukwekkende gebou word gekenmerk deur sy 'Renaissance -elmboogstyl'.

'N Sentrale kanaal met 'n groot loggia wat na die Ringstrae lei, 'n dwarsstel vlerke, 'n koepelvormige dak oor die trap, 'n ouditorium en 'n verhoog. Na die oorlog is die operahuis herbou met baie toevoegings en heropen na 'Fidelio'. Die nuwe ouditorium het 2 200 sitplekke en staanplekke. Belangrike besonderhede van die gebou is die loggia met sy allegorieë in die arcades, die muurskilderye en die indrukwekkende trap met die standbeelde van die sewe Free Arts, gemaak van marmer. Die Schwind Foyer, die Gobelin Hall en die Marble Hall maak die operahuis onder meer baie uniek. Boonop beslaan die verhoogarea 'n reusagtige 1.500 m.


Die 'gesinkte bors': die gebou van die Vienna Court Opera aan die ring

Die plek vir die nuwe operahuis op die ring is gekies deur keiser Franz Joseph, wat ook die boukoste uit sy privaat beursie gedra het. Nadat talle planne ingedien is in 'n openbare kompetisie wat in 1861 gehou is, val die keuse op die argitekte August Sicard von Sicardsburg en Eduard van der Nüll.

Selfs voordat dit voltooi is, was die nuwe operahuis kritiek kritiek. Die invul van die fosse rondom die ou stadsmure het daartoe gelei dat die Ring een meter hoër was as wat verwag is, sodat die operahuis te laag in die grond gesit het. Talle satiriese verse het die rondte gedoen oor die onderwerp van die twee argitekte.

Die verbeeldingryke beskrywings van die operahuis wissel van die 'gesinkte bors' tot 'n 'olifant wat lê om sy kos te verteer'. Die negatiewe opmerking het ook die ore van die keiser bereik, wat by die sien van die gebou na 'n adjudant gesê het: 'Die mense het reg - die gebou lê te laag in die grond.'

Die woord van die afkeuring van die keiser het versprei en ook by die argitekte self bekend geword. Daar word gesê dat die harde kritiek tot van der Nüll se selfmoord op 4 April 1868 gelei het, hoewel hy teen daardie tyd aan 'n ernstige siekte gely het. Toe Sicardsburg slegs twee maande later dood is na 'n ernstige operasie, het hy gesê dat hy hartseer was by die dood van sy vriend. Nie een van die twee het die dag gesien toe die Court Opera met Mozart geopen is nie Don Giovanni.

Daar was geen gebrek aan beskuldiging in die pers nie. Die verhaal lui dat keiser Franz Joseph die dood van sy argitekte so ter harte geneem het dat hy, toe hy uitstallings, openinge en soortgelyke geleenthede bygewoon het, sy oordeel voortaan beperk tot die lapidêre formule: 'Dit was baie lekker - ek het dit baie geniet.'


Die verhaal van 'Anna Bolena'

Henry VIII (bas-bariton Ildebrando D'Arcangelo) wantrou sy koningin, Anne Boleyn, in die historiese opera van Donizetti, Anna Bolena. Michael Pohn/Weense Staatsopera steek onderskrif weg

Wie's wie

Anna Netrebko. Anne Boleyn
Ildebrando D'Arcangelo. Henry VIII
Elina Garanca. Jane Seymour
Dan Paul Dumitrescu. Rochefort
Francesco Meli. Here Percy
Elisabeth Kulman. Smeaton
Peter Jelosits. Hervey

Weense Staatsopera -orkes en koor
Evelino Pidò, dirigent

WET EEN maak oop in die kasteel van Windsor, waar Anne ongelukkig is, en die hofdienaars bekommerd is oor haar toekoms. Anne kon Koning Henry nie 'n seun baar nie en sy romantiese aandag dwaal. Hy het nou sy oog op Jane Seymour, een van die koningin se dames. Jane is verlief op die koning, maar sy is ontsteld oor sy gedrag en is bekommerd oor sy bedekte dreigemente teenoor Anne.

Toe Anne se broer, Rochefort, op die toneel kom, is hy verstom om te sien dat Lord Percy, Anne se eerste liefde, uit ballingskap teruggekeer het. Percy vertrou aan Rochefort dat hy gerugte gehoor het van Anne se ongelukkigheid, en dat hy ellendig was om van haar af weg te wees. Gegewe die skynbare wantroue van die koning teenoor Anne, lyk Percy se teenwoordigheid by die hof onwys. Maar as die koning opdaag vir 'n jaggeselskap, blyk dit dat koning Henry self Percy se terugkeer gereël het - as 'n lokval vir Anne.

As dit die koningin nie genoeg gevaar inhou nie, is daar ook die jongman Smeaton, Anne se gunsteling musikant. Smeaton is ook verlief op die koningin, en soos baie ander is hy bekommerd oor die bedoeling van die koning. Smeaton het 'n miniatuurportret van Anne, wat hy in 'n kissie dra. Hy gaan na Anne om dit terug te gee, maar moet wegkruip wanneer Rochefort verskyn.

Rochefort oorreed Anne om Percy te ontmoet, wat sy liefde pleit. Anne weier hom en Percy trek sy swaard om homself dood te maak. As Smeaton dit sien, dink hy dat Anne in gevaar is, en jaag uit sy skuilplek. Op dieselfde oomblik verskyn die koning skielik.

Smeaton verklaar dat Anne niks verkeerd gedoen het nie, maar dan val hy per ongeluk haar portret by die koning se voete neer. Die koning beveel sy wagte om almal in hegtenis te neem. Anne begin 'n skouspelagtige sekstet deur die situasie te probeer verduidelik. Maar toe die daad eindig, sê die koning dat sy haarself in die hof sal moet verdedig, en Anne weet dat daar geen manier is om haarself te red nie.

Jane Seymour (mezzosopraan Elina Garanca) skeur tussen haar liefde vir die koning en haar plig teenoor Anne Boleyn. Michael Pohn/Weense Staatsopera steek onderskrif weg

In WET TWEE, Vertel Jane vir Anne dat die koning haar sal spaar as sy haar misdade erken. Jane onthul ook dat koning Henry lief is vir 'n ander vrou. Anne eis om te weet wie dit is, en die konfrontasie lei tot 'n kragtige duet. Geskeur deur haar liefde vir Henry en haar lojaliteit aan Anne, bely Jane dat sy die ander vrou van die koning is.

By Anne se verhoor lieg Smeaton en sê hy is Anne se minnaar. Daar is vir hom gesê dat sy valse bekentenis Anne se lewe sal red - maar dit verseker haar dood. Percy is bereid om te sterf om Anne te red, en Jane pleit ook by die koning om Anne te laat lewe. Maar koning Henry is vasbeslote om dinge deur te sien.

Alleen in die Tower of London onthou Anne teer haar kinderhuis en haar vroeë liefde vir Percy. Terwyl sy begin bid, kondig klokke die huwelik van die koning met Jane aan. Op musiek wat desperaatheid en ekstase kombineer, vra Anne God se genade oor die koning en sy nuwe vrou. Toe word sy na die teregstellingsblok gelei toe die opera eindig.


Weense Staatsopera - Geskiedenis

In Desember 1857 het keiser Franz Joseph I beveel dat die ou stadsmure en vestings afgetrek moet word en dat 'n breë boulevard met nuwe imposante geboue vir kuns en politiek gebou moet word. Beide Hofteatere (die dramateater en die musiekteater) sou 'n nuwe plek op die Ringstrasse vind. Die onmiddellike omgewing van die voormalige Carinthian Gate-teater is gekies vir die ligging van die keiserlike-koninklike hof-operahuis. Eersgenoemde, 'n gewilde teater uit 1709, is afgetrek en 'n kompetisie vir die bou van 'n nuwe operahuis is aangekondig, met Eduard van der Nüll en August Sicard von Sicardsburg as argitekte aangestel.

Terwyl Sicardsburg hoofsaaklik verantwoordelik was vir die tegniese en innoverende werk, het Van der Nüll hoofsaaklik gehandel oor die estetiese en dekoratiewe werk van die interieur. Sicardsburg en van der Nüll het die neigingsbepalers geword vir laat-romantiese historisme in Oostenrykse argitektuur. In Desember 1861 het die baanbrekerseremonie plaasgevind en in Mei 1863 is die grondsteen gelê. Die voorkant, hoofsaaklik van Istriese klip, is verskuldig aan die boogstyl van die Neo-Renaissance. Sicardsburg en Van der Nüll het 'n loggia ontwerp met nog vyf boë oor die hoofingang sodat die eerste vloer oop sou wees oor die Ringstrasse.

Tydens die Tweede Wêreldoorlog is die opera gebombardeer. Die gebou het twee dae lank gebrand. Die ouditorium en die verhoog, sowel as byna die hele dekor en ongeveer 150 000 kostuums, is deur die vlamme vernietig, terwyl dele van die voormalige koninklike sitkamers aan die voorkant van die gebou ongeskonde gebly het.

Reeds op 1 Mei 1945, onder bevel van die Russiese besetting, hervat die Staatsopera sy program by die Volksoper (People's Opera), wat aan bombardemente ontsnap het. Die Sowjet -besettingsmagte het ook die heropbou van die Staatsopera gesteun sodat dit in Mei 1945 voltooi kon word. Heropbou het voorkeur geniet bo planne om 'n nuwe gebou elders op te rig, aangesien dit uiteindelik 'n kulturele simbool was '.4 Die operakonstruksiekomitee, wat deur die Federale Ministerie van Handel en Heropbou op die been gebring is, het die toekomstige rigting van die heropbou van die Staatsopera bepaal: die oorspronklike toestand sou behoue ​​bly in kombinasie van die modernisering van die operahuis met die bou van nuwe geboue vir' aanvullende ' vereistes van die speelhuis se werking '.

Die konseptuele kompetisie wat by hierdie geleentheid aangekondig is, was oop vir alle argitekte wat in Oostenryk woon, wat nie lid was van die NSDAP of lede van enige van die verdedigingsvakbonde nie. Een van die min argitekte wat aan hierdie kriteria voldoen, was Erich Boltensternm, wat in 1938 uit die akademie geskors is, en was 'n kollega en vriend van Clemens Holzmeister, wat ook aan die kompetisie deelgeneem het, maar wie se ontwerpe as te revolusionêr beskou word. Die projek van Boltenstern het die voorkeur geniet met die bewering dat die skrywer 'die argitektoniese tradisie van die ou huis behou het sonder om na te boots'

Erich Boltenstern het 'n gemoderniseerde heropbou van die teater in die styl van die 1950's voorgestel, 'n mengsel van laat funksionalistiese en neo-klassieke elemente. As gevolg van 'n gebrek aan finansiële steun en materiaal, is dit egter eers in 1955 voltooi. In November 1955 het die pers berig dat ongeveer '260 miljoen Schillings deur die publiek ingesamel is', wat die jaarlikse begroting vir die hele konstruksie verteenwoordig. Die oorheersende vorm van die teater met sy drie houthutte en twee oop vlakke (balkon en galery) is behou. Weens veiligheidsvoorskrifte is die stalletjies verminder, en die voormalige derde en vierde verdieping (nou die balkon en galery) is sonder kolomme gebou. In die loop van die heropbou van die teater, is die verhooggebied binne die nog bestaande buitemure herbou. Die argitekte Otto Prossinger, Ceno Kosak en Felix Cewela het die sitkamers op die eerste verdieping ontwerp.

Mense

Duitse skilder, werk gevolglik in Praag en Wene.

Geskiedenis

Met 'n handgeskrewe brief aan die minister van binnelandse sake van 20 Desember 1857, bevestig die 27-jarige keiser Franz Josef sy reeds besproke besluit om die stad Wenen uit te brei en vir die bou van openbare geboue. Baie deelnemers aan die internasionale wedstryd wat op 30 Januarie 1858 aangekondig is vir die uitbreiding van die middestad van Wene, het beplan dat die nuwe operahuis naby die Kärntnertore sou wees, dus naby die teater wat dit sou vervang, wat dui op 'n sterk tradisie van operabewustheid . Die hersieningskomitee het die argitekte Eduard van der Nüll (1812–1868) en August Sicard von Sicardsburg (1813–1868) die eerste prys toegeken. Die gebou was die eerste groot gebou aan die Wiener Ringstraße in opdrag van die omstrede Weense "stadsuitbreidingsfonds". Die werk aan die gebou het in 1861 begin en is in 1869 voltooi, volgens planne wat deur argitekte August Sicard von Sicardsburg en Eduard van der Nüll opgestel is. Dit is gebou in die Neo-Renaissance-styl. Dit was die eerste opera wat in Wene gebou is.

Die Ministerie van Binnelandse Sake het 'n aantal verslae oor die beskikbaarheid van sekere boumateriaal laat doen, met die gevolg dat klippe wat lankal nie in Wene gesien is nie, soos Wöllersdorfer Stein, gebruik is vir sokkels en vrystaande, eenvoudig verdeel steuners, die beroemde harde klip uit Kaisersteinbruch, wie se kleur meer gepas was as Kelheimerstein, vir meer welige versierde dele. Die ietwat growwer korrel Kelheimerstein (ook bekend as Solnhof Plattenstein) was bedoel as die belangrikste klip vir die bou van die operahuis, maar die nodige hoeveelheid was nie beskikbaar nie. Breitenbrunner -klip is voorgestel as 'n plaasvervanger vir die Kelheimer -klip, en klip van Jois is as 'n goedkoper alternatief vir die Kaiserstein gebruik. Die trappe is gemaak van gepoleerde Kaiserstein, terwyl die grootste deel van die binnekant versier is met marmervariëteite.

Die besluit is geneem om afmetingssteen vir die buitekant van die gebou te gebruik. As gevolg van die monumentale vraag na klip, is klip van Sóskút, wat wyd in Boedapest gebruik word, ook gebruik. Drie Weense messelwerkondernemings is aangestel om genoeg messelwerk te lewer: Eduard Hauser (bestaan ​​vandag nog), Anton Wasserburger en Moritz Pranter. Die grondsteen is op 20 Mei 1863 gelê. Die gebou was egter nie baie gewild onder die publiek nie. Aan die een kant het dit nie so groot gelyk soos die Heinrichshof, 'n privaat woning wat in die Tweede Wêreldoorlog vernietig is (en in 1955 vervang is deur die Opernringhof). Omdat die Ringstraße -vlak ook met die meter verhoog is voor die operahuis nadat die bou daarvan begin het, word laasgenoemde vergelyk met "'n gesinkte boks" en, in analogie met die militêre ramp van 1866 (die Slag van Königgrätz), word met afskuwing na verwys as "die Königgrätz Van der Nüll het selfmoord gepleeg, en skaars tien weke later het Sicardsburg 'n noodlottige hartaanval gekry, sodat geen argitek die gebou voltooi het nie. Dit was veral tragies dat kritiek op die gebou, wat in die herfs van 1868 begin het, eers eindig na die voortydige dood van die twee argitekte. Die styl is gekritiseer: want in 1861 is die operahuis begin met 'n romantiese konsep, wat egter uiteindelik in 1865 vervang is deur die monumentale opvattings van die streng styl van historicisme. Die openingspremière was Don Giovanni, deur Mozart, op 25 Mei 1869. Josef en keiserin Elisabeth (Sissi) was teenwoordig.

Teen die einde van die Tweede Wêreldoorlog, op 12 Maart 1945, word die opera aan die brand gesteek deur 'n Amerikaanse bombardement wat bedoel was vir die Raffinerie in Floridsdorf. Die voorste gedeelte, wat as 'n voorsorgmaatreël ommuur is, bly ongeskonde, insluitend die voorportaal, met fresco's deur Moritz von Schwind, die hooftrappe, die voorportaal en die teekamer. Die ouditorium en verhoog is egter deur vlamme vernietig, sowel as byna die hele dekor en rekwisiete vir meer as 120 operas met ongeveer 150 000 kostuums. Die Staatsopera is tydelik gehuisves in die Theater an der Wien en by die Weense Volksoper.Lange besprekings het plaasgevind oor die vraag of die operahuis in sy oorspronklike toestand op die oorspronklike terrein moes herstel word, of dit heeltemal gesloop en herbou moes word, hetsy op dieselfde plek of op 'n ander webwerf. Uiteindelik is die besluit geneem om die operahuis te herbou soos dit was, en die belangrikste restourasiedeskundiges was Ernst Kolb (1948–1952) en Udo Illig (1953–1956).

Die Oostenrykse bondskanselier Leopold Figl het in 1946 die besluit geneem om teen 1949 weer 'n funksionerende operahuis te hê. 'N Argitektuurkompetisie is aangekondig, wat deur Erich Boltenstern gewen is. Die voorleggings het gewissel van 'n volledige herstrukturering van die ouditorium tot 'n replika van die oorspronklike ontwerp wat Boltenstern besluit het oor 'n ontwerp soortgelyk aan die oorspronklike met 'n mate van modernisering in ooreenstemming met die ontwerp van die 1950's. Om 'n goeie akoestiek te verkry, was hout die gunsteling boumateriaal, op advies van onder meer Arturo Toscanini. Boonop is die aantal sitplekke in die parterre (stalletjies) verminder, en die vierde galery, wat met kolomme toegerus was, is herstruktureer om nie kolomme nodig te hê nie. Die fasade, ingangsportaal en die voorportaal "Schwind" is gerestoureer en bly in hul oorspronklike styl.

Intussen het die operageselskap, wat aanvanklik in die Volksoper opgetree het, repetisies en optredes na Theater an der Wien verhuis, waar op 1 Mei 1945, na die bevryding en onafhanklikheid van Oostenryk van die Nazi's, die eerste optredes is gegee. In 1947 het die geselskap op toer na Londen gegaan. As gevolg van die haglike omstandighede in Theater an der Wien, het die operageselskap se leierskap probeer om aansienlike hoeveelhede geld in te samel om die heropbou van die oorspronklike operahuis te bespoedig. Baie privaat skenkings is gemaak, sowel as skenkings van boumateriaal van die Sowjets, wat baie geïnteresseerd was in die heropbou van die opera.

In 1949 was daar egter slegs 'n tydelike dak op die Staatsoper, aangesien bouwerk voortgegaan het. Eers op 5 November 1955 (na die Oostenrykse staatsverdrag) kon die Staatsoper heropen word met 'n uitvoering van Fidelio, deur Ludwig van Beethoven, onder leiding van Karl Böhm. Die nuwe ouditorium is verminder tot ongeveer 2100, insluitend 567 staanplekke. [1] Die Amerikaanse minister van buitelandse sake, John Foster Dulles, was teenwoordig. Die televisiestasie ORF gebruik die geleentheid om sy eerste regstreekse uitsending te maak, in 'n tyd toe daar slegs ongeveer 800 televisiekykers in die hele Oostenryk. Die ensemble, wat tot die opening verenig gebly het, het in die daaropvolgende jare verbrokkel, en stadig het 'n internasionale ensemble ontstaan.

Vienna State Opera House of Wiener Staatsoper is die oudste en die langste operahuis in die Duitssprekende wêreld. Hierdie gebou huisves die Weense Staatsoper -geselskap, wat 50 opera- en 15 ballette in elk van sy 300 dae per jaar opvoer. Die geselskap is een van die belangrikste operageselskappe ter wêreld. Die Weense Staatsopera -gebou is 'n kunswerk op sigself. Van die indrukwekkende fasade tot verder met die loggia, wat steeds die 'Magic Flute' -siklus van Moritz von Schwind vertoon, word hierdie hele spektakel bekleed met die twee allegoriese fonteine ​​van Josef Gasser. Die gebou bevat 'n groter struktuur wat die ouditorium en sy aangrensende geriewe bevat, sowel as 'n kleiner voorkant waarin die kamers toeganklik is vir die publiek. Die interieurs is egter ewe weelderig. Die oorspronklike voorportaal dra steeds die atmosfeer van die ou operahuis, wat in 1945 deur bomme gesloop is, so ook die trap en teesalon wat in hul vorige grootsheid herstel is.

Die ouditorium van die opera, wat volledig opgeknap is na die gebeure van die Tweede Wêreldoorlog, is die werk van Erich Boltenstern, terwyl die kamers op die eerste vlak aan die argitekte Otto Prossinger, Ceno Kosak en Felix Cevela toevertrou is. Boltenstern het voortdurend moeite gedoen om die struktuur in sy oorspronklike voorkoms te herstel, maar 'n paar veranderinge was onvermydelik. Die oorspronklike sitplekvermoë van 2 881 saal moes verminder word, en terwyl die oorspronklike rooi en vergulde versiering van die ouditorium behoue ​​is, voel 'n mens dat die weelde en oormatige prag plek gemaak het vir meer praktiese interieurs. Die talle skilderye en reliëfs is vervang, en die reuse ou kandelaar is om veiligheidsredes verander vir 'n baie minder indrukwekkende kristalkrans. Die massiewe weerligstruktuur het ongeveer 1 000 gloeilampe

Uit die oorspronklike hoedanigheid van die ouditorium, wat 2 881 plekke was, bly daar slegs 2 282 plekke oor (waarvan 1 709 sit, 567 staan, 4 rolstoele en 4 plekke wat gepaard gaan). Die vermindering van die getal was nodig as gevolg van strenger bou-, brand- en veiligheidsregulasies. Die voorkant van die bokse, gemaak van gewapend beton, was om akoestiese redes met hout bedek (die akoestiek van hierdie operahuis in Wene is ongeëwenaard). Die orkesput is 123 m2 en het ongeveer 110 musikante. Dit is toegerus met 'n verstelbare vloer sodat die hoogte verander kan word. Die doel hiervan is om akoestiese effekte te bereik en om die voorste verhoog moontlik te maak wanneer minder musikante in die orkesput nodig is. Skilderye, reliëfs en kolomme versier die ouditorium nie meer nie en om veiligheidsredes is die groot middelste kandelaar vervang deur 'n beligtingskroon van kristal. Hierdie lamp weeg 3 000 kilogram en bevat 1 100 gloeilampe. Hierdie armatuur het 'n deursnee van 7 meter, is 5 meter hoog en het toegang vir 'n beligtingstegnikus om ons onderhoudswerk aan die beligtingskrans te doen.

Na 'n massiewe heropbou en herontwerp was hierdie struktuur weer oop in die openbaar in September 1955. In die somer 1991 en 1993 is hierdie gebou ook opgeknap. Die grootste oefenlokaal van die gebou is 'n oefenkamer van 'Eberhard Waechter' met 'n ruimte van 400 m2 wat in 1995 geopen is. Hierdie struktuur huisves ook 10 soliste -oefenlokale en twee ballet -oefenruimtes.


Weense Staatsopera - Geskiedenis

Die Weense Staatsopera is 'n operahuis-en operageselskap-met 'n geskiedenis wat dateer uit die middel van die 19de eeu. Dit is geleë in die middel van Wene, Oostenryk. Dit is oorspronklik die Vienna Court Opera (Wiener Hofoper) genoem. In 1920, met die vervanging van die Habsburgse monargie deur die Eerste Oostenrykse Republiek, is dit herdoop tot die Weense Staatsopera. Die lede van die Weense Filharmonie word uit sy orkes gewerf.

Die operahuis was die eerste groot gebou aan die Weense Ringstrasse in opdrag van die Weense uitbreidingsfonds vir die stad. Die werk is in 1861 aan die huis begin en is in 1869 voltooi, volgens planne wat deur argitekte August Sicard von Sicardsburg en Eduard van der Nüll opgestel is. Dit is in die Neo-Renaissance-styl gebou deur die bekende Tsjeggiese argitek en kontrakteur Josef Hlávka.

Spelrekening vir die openingsoptrede van die nuwe Opernhaus, met die opening van Don Juan op 25 Mei 1869

Die operahuis was die eerste groot gebou op die Weense Ringstrasse in opdrag van die Weense uitbreidingsfonds vir die stad. Die werk is in 1861 aan die huis begin en is in 1869 voltooi, volgens planne wat deur argitekte August Sicard von Sicardsburg en Eduard van der Nüll opgestel is. Dit is in die Neo-Renaissance-styl gebou deur die bekende Tsjeggiese argitek en kontrakteur Josef Hlávka.

Die Ministerie van Binnelandse Sake het 'n aantal verslae oor die beskikbaarheid van sekere boumateriaal laat doen, met die gevolg dat klippe wat lankal nie in Wene gesien is nie, soos Wöllersdorfer Stein, gebruik is vir sokkels en vrystaande, eenvoudig verdeel steuners, die beroemde harde klip uit Kaisersteinbruch, wie se kleur meer gepas was as dié van Kelheimerstein, vir meer welige versierde dele. The somewhat coarser-grained Kelheimerstein (also known as Solnhof Plattenstein) was intended as the main stone to be used in the building of the opera house, but the necessary quantity was not deliverable. Breitenbrunner stone was suggested as a substitute for the Kelheimer stone, and stone from Jois was used as a cheaper alternative to the Kaiserstein. The staircases were constructed from polished Kaiserstein, while most of the rest of the interior was decorated with varieties of marble.

The decision was made to use dimension stone for the exterior of the building. Due to the monumental demand for stone, stone from Sóskút, widely used in Budapest, was also used. Three Viennese masonry companies were employed to supply enough masonry labour: Eduard Hauser (still in existence today), Anton Wasserburger and Moritz Pranter. The foundation stone was laid on 20 May 1863.

The building was, however, not very popular with the public. On the one hand, it did not seem as grand as the Heinrichshof, a private residence which was destroyed in World War II (and replaced in 1955 by the Opernringhof). Moreover, because the level of Ringstraße was raised by a metre in front of the opera house after its construction had begun, the latter was likened to “a sunken treasure chest” and, in analogy to the military disaster of 1866 (the Battle of Königgrätz), was deprecatingly referred to as “the ‘Königgrätz’ of architecture”. Eduard van der Nüll committed suicide, and barely ten weeks later Sicardsburg died from tuberculosis so neither architect saw the completion of the building. The opening premiere was Don Giovanni, by Mozart, on May 25, 1869. Emperor Franz Josef and Empress Elisabeth (Sissi) were present.

Towards the end of World War II, on March 12, 1945, the opera was set alight by an American bombardment. The front section, which had been walled off as a precaution, remained intact including the foyer, with frescoes by Moritz von Schwind, the main stairways, the vestibule and the tea room. The auditorium and stage were, however, destroyed by flames as well as almost the entire décor and props for more than 120 operas with around 150,000 costumes. The State Opera was temporarily housed at the Theater an der Wien and at the Vienna Volksoper.

Lengthy discussions took place about whether the opera house should be restored to its original state on its original site, or whether it should be completely demolished and rebuilt, either on the same location or on a different site. Eventually the decision was made to rebuild the opera house as it had been, and the main restoration experts involved were Ernst Kolb (1948–1952) and Udo Illig (1953–1956).

The Austrian Federal Chancellor Leopold Figl made the decision in 1946 to have a functioning opera house again by 1949. An architectural competition was announced, which was won by Erich Boltenstern. The submissions had ranged from a complete restructuring of the auditorium to a replica of the original design Boltenstern decided on a design similar to the original with some modernisation in keeping with the design of the 1950s. In order to achieve a good acoustic, wood was the favoured building material, at the advice of, among others, Arturo Toscanini. In addition, the number of seats in the parterre (stalls) was reduced, and the fourth gallery, which had been fitted with columns, was restructured so as not to need columns. The façade, entrance hall and the “Schwind” foyer were restored and remain in their original style.

In the meantime, the opera company, which had at first been performing in the Volksoper, had moved rehearsals and performances to Theater an der Wien, where, on May 1, 1945, after the liberation and re-independence of Austria from the Nazis, the first performances were given. In 1947, the company went on tour to London.

Due to the appalling conditions at Theater an der Wien, the opera company leadership tried to raise significant quantities of money to speed up reconstruction of the original opera house. Many private donations were made, as well as donations of building material from the Soviets, who were very interested in the rebuilding of the opera. The mayor of Vienna had receptables placed in many sites around Vienna for people to donate coins only. In this way, everyone in Vienna could say they had participated in the reconstruction and feel pride in considering themselves part owners.

However, in 1949, there was only a temporary roof on the Staatsoper, as construction work continued. It was not until November 5, 1955, (after the Austrian State Treaty), that the Staatsoper could be reopened with a performance of Beethoven’s Fidelio, conducted by Karl Böhm. The American Secretary of State, John Foster Dulles, was present. The television station ORF used the occasion to make its first live broadcast, at a time when there were only c. 800 televiewers in the whole of Austria. The new auditorium had a reduced capacity of about 2,276, including 567 standing room places. The ensemble, which had remained unified until the opening, crumbled in the following years, and slowly an international ensemble formed.

In 1945, the Wiener Mozart-Ensemble was formed, which put on world-renowned guest performances and became known particularly for its singing and playing culture. The Austrian conductor Josef Krips was the founder and mentor, who had only survived the Nazi era (given his Jewish heritage) thanks to luck and help from colleagues. At the end of the war, Krips started the renovation of the Staatoper, and was able to implement his aesthetic principles, including the departure from the Romantic Mozart ideal with a voluminous orchestral sound. Instead, qualities more associated with chamber music were featured, as well as a clearer, lighter sound, which would later come to be known as “typically Viennese”. Singers who worked with Krips during this time were Erich Kunz, Elisabeth Schwarzkopf and Wilma Lipp, among others.

As early as 1947, the Mozart-Ensemble was playing guest performances at the Royal Opera House in London, with Mozart’s Don Giovanni. Richard Tauber, who had fled from the Nazis, sang Don Ottavio three months later he died, and was remembered for singing with “half a lung” in order to fulfil his dream, many other artists became associated with the Mozart-Ensemble, for example Karl Böhm, but their role was still greatly peripheral, in a straightforward or assisting role. This was the beginning of Krips’ worldwide career, which would take him to the most prominent houses in the world. Until his death in 1974, Krips was regarded as one of the most important Maestri (conductors/music directors) of the Staatsoper.

On July 1, 1998, a historical broadcast took place, as Austria undertook its first presidency of the European Union. Fidelio was broadcast live from the Vienna State Opera to the 15 capital cities of the EU.

The Ministry of the Interior had commissioned a number of reports into the availability of certain building materials, with the result that stones long not seen in Vienna were used, such as Wöllersdorfer Stein, for plinths and free-standing, simply-divided buttresses, the famously hard stone from Kaisersteinbruch, whose colour was more appropriate than that of Kelheimerstein, for more lushly decorated parts. The somewhat coarser-grained Kelheimerstein (also known as Solnhof Plattenstein) was intended as the main stone to be used in the building of the opera house, but the necessary quantity was not deliverable. Breitenbrunner stone was suggested as a substitute for the Kelheimer stone, and stone from Jois was used as a cheaper alternative to the Kaiserstein. The staircases were constructed from polished Kaiserstein, while most of the rest of the interior was decorated with varieties of marble.

The decision was made to use dimension stone for the exterior of the building. Due to the monumental demand for stone, stone from Sóskút, widely used in Budapest, was also used. Three Viennese masonry companies were employed to supply enough masonry labour: Eduard Hauser (still in existence today), Anton Wasserburger and Moritz Pranter. The foundation stone was laid on 20 May 1863.

The structure of the opera house was planned by the Viennese architect August Sicard von Sicardsburg, while the inside was designed by interior decorator Eduard van der Nüll. It was also impacted by other major artists such as Moritz von Schwind, who painted the frescoes in the foyer, and the famous “Zauberflöten” (“Magic Flute”) series of frescoes on the veranda. Neither of the architects survived to see the opening of ‘their’ opera house: the sensitive van der Nüll committed suicide, and his friend Sicardsburg died of a stroke soon afterwards. On May 25, 1869, the opera house solemnly opened with Mozart’s DON JUAN in the presence of Emperor Franz Joseph and Empress Elisabeth. The popularity of the building grew under the artistic influence of the first directors: Franz von Dingelstedt, Johann Herbeck, Franz Jauner, and Wilhelm Jahn. The Vienna opera experienced its first high point under the direction of Gustav Mahler. He completely transformed the outdated performance system, increased the precision and timing of the performances, and also utilized the experience of other noteworthy artists, such as Alfred Roller, for the formation of new stage aesthetics. The years 1938 to 1945 were a dark chapter in the history of the opera house. Under the Nazis, many members of the house were driven out, pursued, and killed, and many works were not allowed to be played. On March 12, 1945, the opera house was devastated during a bombing, but on May 1, 1945, the “State Opera in the Volksoper” opened with a performance of Mozart’s THE MARRIAGE OF FIGARO. On October 6, 1945, the hastily restored “Theaters an der Wien” reopened with Beethoven’s FIDELIO. For the next ten years the Vienna State Opera operated in two venues while the true headquarters was being rebuilt at a great expense. The Secretary of State for Public Works, Julius Raab, announced on May 24, 1945, that reconstruction of the Vienna State Opera would begin immediately. Only the main facade, the grand staircase, and the Schwind Foyer had been spared from the bombs. On November 5, 1955, the Vienna State Opera reopened with a new auditorium and modernized technology. Under the direction of Karl Böhm, Beethoven’s FIDELIO was brilliantly performed, and the opening ceremonies were broadcast by Austrian television. The whole world understood that life was beginning again for this country that had just regained its independence. Today, the Vienna State Opera is considered one of the most important opera houses in the world in particular, it is the house with the largest repertoire. It has been under the direction of Dominique Meyer since September 1, 2010.


Naam Vienna State Opera (Wiener Staatsoper)
Tik Opera House
Built/opened 1869
Ligging Opernring 2, 1010 Wien, 1 nt district, Innere Stadt
Hoe om daar te kom Walking distance from city center
Ticket Price From $15, depends on the show and seat, it can go up to $260
Tickets for guided tours start from $7.
Openingstye Guided tours, 7 days a week, 10:00-15:00
For opera and ballet performances, depending on the show schedules there are 300 performances yearly.
Official website https://www.wiener-staatsoper.at/en/

The opera was opened in 1869 and it was originally not very popular with Viennese people, due to large construction works in the area and they even referred to the building as a “sunken treasure chest”. However, with tenure of Gustav Mahler from 1897, opera repertoire started attracting steady audience.

By the end of WWII, the opera building was partly destroyed during the bombing and it was restored only in 1955, when modern era of Vienna State Opera begins.

Herbert von Karajan started his tenure in 1957 and introduced few new practices: operas were performed exclusively in their original languages and he started collaborating with other opera houses, such as La Scala in Milan. This enabled both orchestras and ensembles to be shared between the opera houses and further enrich the performances.

Today, Vienna State Opera is an established institution with 100 milion Euro yearly budget and performances that are considered as one of the best in the world, both by general public and critics alike. The opera is also known for its efforts to make their performance available to the masses with affordable tickets and public broadcasts.

With its central position, Vienna State Opera is very popular attraction and great photo shoot opportunity for Vienna visitors.


Vienna Opera huis

Openingstye: The ticket office in the arcades at the Herbert von Karajan Platz opens Monday to Friday from 9.00 o'clock and closes one hour before the beginning of the performance. Saturday it's open from 9.00 - 17.00 o'clock . At Sundays and public holidays it's closed.

Wenk: Admire the pompous rooms of the opera building during a guided tour. The tours lasts about 40 minutes and costs approx. 9 Euro. Details available further below.


Vienna Map with Opera House

Die Vienna Opera House (C1) is not only the -first house at the Ring- and therefore also the most impressive building at the Ringstrasse but also a worldwide known opera house. At 1709 seats and 567 standing-rooms the audience can watch daily opera performances, ballet shows, sometimes concerts and one time a year an operetta - that is the -Fledermaus- as traditional New Year's Eve performance.

Worldwide known are also the Wiener Philharmoniker. Each musician of the Vienna Philharmonic Orchestra is exclusively selected and has to be member of the opera orchestra. A membership there for some years is a requirement for the entry to the -Wiener Philharmoniker-. Hulle traditional New Year's concert is performed in the -Musikvereinssaal- and broadcast from there in more than 70 countries.

Not less popular is the Vienna Opera Ball, which is visited by VIPs from all over the world, especially artists and popular people from economy and politics. At the last Thursday in the Carnival the house transforms into a magnificent ballroom for more than 5000 visitors. Rich flower decorations, the dress code (tailcoat only for man en evening dress for woman is obliged) and the glamorous opening performed by the young ladies and gentlemen make this ball in Vienna to a very important event of the High Society.

Geskiedenis:

Already the opening of the opera house in May 1869 was done by the very famous empress Elisabeth en emperor Franz Joseph. At that evening the premier of -Don Juan- composed by Wolfgang Amadeus Mozart, was performed. The both responsible architects, August von Sicardsburg and Eduard von der Nüll, were no more alive at this time. Just around one year before Sicardsburg died because of a stroke and after wards Eduard Nüll, who was responsible for the interior design, committed suicide.

The opera house had great successes under the leading of the director Gustav Mahler. Unfortunately this was followed by a bad period during the Tweede Wereldoorlog. The Nazi regime prohibited several performances, ensemble members were chased away or sometimes murdered. A bomb hit damaged the building heavily in 1945 and the reconstruction took 10 years. At the graceful new opening Beethovens -Fidelio- was performed.

Only the voor by die Ringstrasse with the facade in the Renaissance arch style including the main entrance, stairs -Feststiege- en die -Schwind-Folyer- in the first floor were not damaged by the bomb hit and give you an impression about the original historicism style of this building. Ook die tea salon is located in the historical tract and connects the -Feststiege- with the middle lodge. Hierdie splendor room was originally only for visitors from the imperial court, today it is used for important events like state visits during the breek.

Staatsopern Museum Entrance Hanuschgasse

Vienna Opera House Tours:

For approx. 9 Euro you can attend a guided tour which lasts around 40 minutes. Hierdie is 'n cheap possibility to walk over the marble stairs and to have a look to the middle loge. Usually there are at least 2 guided tours per day which are held in different languages. The schedule is available at the homepage (link below) under the menu -your visit-. The tickets are sold directly in the foyer.
At the guided tour you have also a chance to get close to the stage waar popular opera singers like Maria Callas, Anna Netrebko, Luciano Pavarotti and Placido Domingo have already performed. You can have also a close look at the conductor's stand which was also used by the famous conductor Herbert von Karajan (he was also the director from 1956 to 1964).


Kyk die video: VIENNA - Wiener Staatsoper Vienna State Opera